“Hollis brings together an iconoclastic attitude and a lively writing style to create a kind of counter-history of architecture, one that starts where the original designers left off and narrates the subsequent biography of the ‘wonderful and chimeric monsters’ that buildings are.” — The Washington Post
“Engaging and erudite... Hollis is magical on the layers of myth and history in the classical world.” — Financial Times
Антонио Канова отказывается реставрировать статуи Парфенона, потому что не вправе использовать мрамор, которого касались пальцы Фидия; дворец и парк Сан-Суси возникают как воплощение фантазий Фридриха Великого о других странах и мирах; Берлинская стена построена четко по линии, которую провел белой краской по булыжной мостовой молодой офицер армии ГДР. Архитектура как мечта, как непрерывное сновидение наяву, в котором Парфенон и Берлинская стена оказываются связаны самим ходом человеческой истории. Афиша
Nominee for the Guardian’s First Book Award